Elephant World - Reisverslag uit Ban Nong Bua (1), Thailand van Ilona Schepers - WaarBenJij.nu Elephant World - Reisverslag uit Ban Nong Bua (1), Thailand van Ilona Schepers - WaarBenJij.nu

Elephant World

Blijf op de hoogte en volg Ilona

05 Augustus 2017 | Thailand, Ban Nong Bua (1)

Vanmorgen werden we om 9.30 opgehaald door een minivan van Elephant World voor een dagprogramma bij de olifantenopvang. In de auto bevond zich een boekje met daarin een beschrijving per olifant hoe ze daar gekomen zijn, wat voor 'werk' ze voor Elephant World gedaan hebben, wat hun kenmerkt en met wie ze in het park graag omgaan. Op die manier kwamen we alvast goed geïnformeerd binnen. Vandaag zijn wij er voor de olifanten en niet de olifanten voor ons.
Eerst een mandje fruit voeren, dan voer maken (rijstballen met pompoen) voor de olifanten zonder tanden, dan voedsel planten, zelf lunchen (ook belangrijk), kijken naar het modderbad dat de dames namen, de olifant zonder tanden ook daadwerkelijk voeren wat we de ochtend hadden klaargemaakt, theorie over voedsel en het langverwachte wassen van de olifanten in de rivier. Als laatste nog 1x een mandje fruit voeren (de olifantensnack).
Superleuke dag met inderdaad het gevoel dat we wat hebben kunnen helpen. Rond 16.30 weer in het hotel. Beetje zwemmen enzo, dineren en de kinderen speelden na het eten verstoppertje en pingpong met hun Nederlandse vrienden.

• 06 Augustus 2017 - 09:31

Julia Roijen :

Wat heerlijk de verhalen. We genieten er van en ik (July) voel me net zo'n muisje dat mee is in het koffer. Liefs voor jullie allevier. July en Rob

• 06 Augustus 2017 - 18:33

Wim En Willy:

We kijken uit naar de volgende reisverslagen